İş

Bankacılık Sektörünün Dijital Yolculuğu

Dünya analitiği başkanı SAS tarafından düzenlenen Bankacılık Zirvesi, “Bankacılıkta Dijital Ekosistem Yolculuğu” konseptiyle 25 Nisan’da Raffles İstanbul’da gerçekleştirildi. Zirvede bankacılıkta dijital dönüşümün boyutu, geliştirilen sürdürülebilir sistemler ve iş modelleri, departmandaki son trendler ve gelecek öngörüleri masaya yatırıldı. Üstte ise SAS’ın Economist Impact iş birliğiyle hazırladığı “2035’te Bankacılık: Üç Olası Gelecek Senaryosu” raporu paylaşıldı. 

 

Dünya analitiği lideri SAS, 25 Nisan’da Raffles İstanbul’da düzenlediği Bankacılık Zirvesi’nde bu yıl “Bankacılıkta Dijital Ekosistem Yolculuğu” konseptiyle bankacılık departmanındaki dijital dönüşüm sürecine ışık tuttu. şube ve teknoloji uzmanları bir araya geldi, uzmanlar şubede yaşanan dijital dönüşümün boyutlarını, geliştirilen sürdürülebilir sistem ve iş modellerini, şubedeki son trendleri ve gelecek öngörülerini konuştu. Zirvede, sürekli değişen dijital dönüşüm döngüsünün etkin yönetilmesini sağlayan son dönem araçlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi verildi. Bankacılık sektöründe bilgi analitiği ve yapay zeka gibi teknolojilerin kullanımına da odaklanılan zirvede, katılımcılar müşteri deneyimlerini iyileştirme, iş modellerini yeniden tasarlama ve müşteri beklentilerini karşılama konularında da fikir alışverişinde bulundu.

 

Açılış konuşmasında SAS Bankacılığı’nda Dijital Ekosistem Gezisi konseptiyle düzenlenen Bankacılık Zirvesi’nin şubedeki dijital dönüşümü hızlandırmak için değerli bir fırsat sunduğunu belirtti. SAS Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Rasim Eğri, şunları söyledi: İklim krizi, jeopolitik belirsizlikler ve pandemi gibi faktörlerin etkilerinin derinden hissedildiği dinamik bir ortamda bankaların değişen teknoloji trendleri, müşteri ihtiyaçları ve hassasiyetleri doğrultusunda çevresel faktörleri dikkate alan yeni iş modelleri geliştirmesi ve bunları entegre etmesi gerekmektedir. onların sistemleri. Bu değişken koşullar altında hızlı hareket etmek ve doğru kararları zamanında almak daha da önem kazanmaktadır. Bu noktada SAS Türkiye olarak düzenlediğimiz bu zirvede, ülkemiz bankacılık sektöründeki dijital dönüşüm süreci, sürdürülebilir sistemler ve iş modelleri, dijital dönüşümün etkin yönetimi ve güncel araç ve yaklaşımlar gibi konuları ele alıyoruz. Bankacılık bölümündeki dijital dönüşüm sürecine katkı sağlamak ve bölümün geleceğini şekillendirmek açısından bu ve benzeri zirvelerin ayrı bir önemi olduğunu düşünüyorum.”

Oturumlarda Bankacılık Ekosistemi Tartışıldı!

SAS Türkiye ve Orta Asya Analizi Satış ve Müşteri Danışmanlığı Genel Müdür Yardımcısı Kurtuluş Demirel SAS Bankacılık Sektörü Vizyonu sunumunda SAS’ın bankacılık ve finans sektörüne yönelik planları ve gelecek vizyonu ele alındı. Dijital Ekosistemin Aktif Yönetimi paneli yine Demirel moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Süreçlerin sadeleştirme, ölçeklendirme ve farklı işbirlikleri ile tasarlanmaya başlandığını belirten Demirel, Türkiye’de bu konuda öncü olmak istediklerini belirtti. Tek bir platformdan yalın analitik fabrikasına geçiş yapmanın ve analitik yetenekler yetiştirmenin kolay olmadığını ve SAS olarak bu konuda kendilerine büyük sorumluluk düştüğünü de belirtti.

Panel hoparlörleri Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Analiz  Burcu Civelek Aziz, “Bugün bölümümüzde; Uzaktan müşteri hizmetleri, Açık Bankacılık, dijital banka lisansları, e-para lisansları ve KOBİ’lerin dijitalleşmesi gibi uluslararası alanda öncü uygulamalar hayata geçirilmektedir. Artan çeşitlilik ve rekabette müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi anlayan ve bu beklentilere en hızlı ve doğru şekilde cevap veren kurumlar öne çıkmaktadır. 75 yıldır şubemize bu değerli dijitalleşme yolculuğunda öncülük eden Akbank olarak güçlü altyapımız, yetkin grubumuz ve müşteri odaklı yaklaşımımızla birçok ilke imza atıyoruz. Garanti BBVA Müşteri Analizi ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, “Bankacılığın sadece kendi kanallarıyla sınırlı kalmadığı, platformların iç içe geçtiği, tüm oyuncuların birbiriyle etkileşim ve iş birliği içinde olduğu dinamik bir dönemdeyiz. Banka olarak dijital bir ekosisteme dönüşüyoruz; “Dijital bankacılık, içinde evrimleştiğimiz bu ekosistem içerisinde yapacağı işbirlikleri ile daha da büyüyecek ve birlikte iş yapıp değer yaratan bir ekonomiye geçmek önemli olacaktır.” sözlerini yorumladı. Türkiye İş Bankası Dijital Bankacılık, Ödeme Sistemleri ve Müşteri Deneyimi Genel Müdürü Sezgin Lüle ödeme sistemleri tarafındaki oyuncuların arttığını ve bu konuda platform bankacılığına yatırımlarını sürdürdüklerini belirtti. Dijital ekosistem işbirliklerinin yanı sıra yeni nesil işletmelerle Workup çatısı altında hızlandırma programları yaptıklarını, bu işletmelere yatırım yaparken bir yandan da kendi platformlarını oluşturduklarını belirtti. Şubenin bankacılık olarak dijital ekosistem için güçlü kaslara sahip olduğunu vurgulayan Lüle, yapay zekayı dikkate alarak hareket ettikleri yeni iş süreçlerini aktardı ve bu kapsamda ihtiyaç duyulan nitelikli personeli yetiştirmek için değerli adımlar atıldığının altını çizdi.

İlham Verici Analiz Projeleri

Fatih İnan, Vakfın İştiraklerinden Kredi Risk Analitiği Başkanı SAS Türkiye, Linktera ve Detera iş birliğiyle 2023 yılında başarıyla hayata geçirilen “Kredi Ömür Döngüsü Projesi”nin detaylarını paylaştı. Referans kurum olma mottosuyla hareket eden Vakıf Katılım Bankası, analitiği SAS Viya Platformu üzerinden süreçlerine entegre etmektedir. Vakıf Katılım Bankası’nın Türkiye’de SAS Viya Platformu’nu bütünsel olarak kullanan ilk banka olduğunun altını çizen İnan, “Bu bizim için bir avantaj diyebilirim. Bu bütünsel yaklaşımla yeni teknolojiler geliştirmek ve verileri analitikle entegre etmek çok daha hızlı ve kolay bir şekilde mümkün hale geldi.”

QNB Finansbank Güvenlik Yönetimi Takım Lideri Gökhan Dumrul SAS Türkiye işbirliği ile hayata geçirilen “Gerçek Zamanlı Fraud Management” projesinin başarılı çıktılarını sundu. QNB Finansbank, 2022 yılında hayata geçirdiği proje ile Türkiye’de “SAS Fraud Management” çözümünü kullanan ilk bankadır. SAS analizi ile bankacılık ödeme dolandırıcılığında uçtan uca dolandırıcılığa karşı gerekli önlemler alınmaktadır. Temel dolandırıcılık yaklaşımının ötesinde, analitik yaklaşımlarla dolandırıcılığın daha hızlı bir şekilde önlenmesini destekler. Bank Pekao, CRM Lideri Bartosz WitorzeńćHiper bireyselleşme ve uyarlanabilir müşteri analitiği odağında online olarak katıldı ve bu konularda SAS ile geliştirdiği projeleri sunduğu bir konuşma yaptı.

2035’te Bankacılık İçin 3 Muhtemel Senaryo: Dijitalleşme, iklim krizi ve jeopolitik belirsizlikler

Zirvede, SAS’ın Economist Impact iş birliğiyle hazırladığı “2035’te Bankacılık: Üç Olası Gelecek Senaryosu” raporu da ele alındı. iktisatçı  Katherine Stewart, Kıdemli Takım Başkanı, Impact hazırladıkları raporun detaylarını paylaştı. Senaryolar dijitalleşme, iklim krizi ve jeopolitik belirsizlikler etrafında şekilleniyor.

Rapora göre, uzun yıllar süren dijital dönüşüm çalışmalarının ardından küresel bankacılık sektörü kökten değişiyor. Bir zamanlar rakip olarak görülen fintech ve büyük teknoloji şirketleri, finansal hizmetler sektörünün lider oyuncuları olarak faaliyet gösteriyor. Klasik bankalar bu koşullarda ayakta kalabilmek için platform bankacılığı gibi farklı iş modellerini benimseyerek savunma stratejilerini artırıyorlar. Bankalar, müşterilerinin hassas bilgilerini koruma ve yenilikçi çalışmalar yapma konusunda kendilerine güvenilebileceğini kanıtlayarak prestijlerini artırmaya odaklanmaktadır.

Rapor ayrıca bankaların hem insanlar hem de gezegen için sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunma misyonlarını nasıl geliştirebileceklerini araştırıyor. Bu senaryoya göre küresel ısınmayı durdurmak ve iklim değişikliğinin en yıkıcı etkilerini önlemek için kritik adımlar atılıyor. Elektrikli araçlar hayata daha entegre oluyor. Tüketici ve yatırımcı baskısı, işletmeleri ESG konularını temel stratejilerine entegre etmeye zorlarken, hükümetler bir karbon vergisi uygulayarak iklim ve sürdürülebilirlik açıklamalarını zorunlu hale getiriyor. Güçlendirilmiş kamu-özel sektör ortaklıkları, iklim teknolojilerindeki atılımları hızlandırıyor. Sıfır karbon ayak izi politikalarının finanse edilmesi, iklim teknolojilerinin geliştirilmesini ve ticarileştirilmesini teşvik eder.

Economist Impact’in insan merkezli politika oluşturmaya odaklanan yeni küreselleşme programlarını denetlemekten sorumlu olan Stewart, teknoloji ve göçten eğitim ve güvenliğe kadar birçok konuda politika analizi, kıyaslama ve stratejiler geliştiriyor. Stewart, bankaların müşterilerine, hissedarlarına, topluluklarına ve doğal çevreye değer katmak için misyon ve iş modellerini nasıl geliştirebileceklerine ışık tutmayı amaçlayan bu araştırmanın, bankaları etkileyen ana güçlerin bugünden 2035 ortalarına kadar nasıl gelişebileceğini incelediğini açıkladı. , üç olası senaryonun merceğinden.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu