Yaşam

Ay’a Gönderilen Robotun Hatası 100 Milyona Mal Oldu: Dünyanın Uydusuna Yeni Bir Krater Ekledi ve Geri Döndü!

Japon şirketi Ispace, Hakuto-R, Ay’a iniş sırasında hatalı veri girişi nedeniyle Ay yüzeyine çarptı. Japon şirketi bu olay yüzünden 100 milyon kaybetti.

Sonuçta, robot bir krater tarafından şaşırdı.

Japon firması Ispace tarafından inşa edilen Hakuto-R Lunar Lander, 120 Nisan’da 75 km/sa (26 mph) hızla 120 km/sa (26 mph) hızla Ay’ın yüzeyine tam olarak indiği için hafif bir inişten yaklaşık 15 dakika uzakta olması gerekirdi. Bunun yerine, yakında yüzeye çıkacak ve Ay’a bir krater daha ekleyecekti.

Kaza sonrası uzaydan yapılan ilk açıklama, aracı yavaşlatan motorların yakıtının bitmek üzere olduğu yönündeydi.

Peki aracın yakıtı neden yetmedi? Cevap, aracı yönlendirmek için kullanılan yazılımdaki bir değişiklikte ve görev planlama sürecinin sonlarında amaçta yatmaktadır.

Ay’a inen robotik araç, üzerinde pilot olmadan kendi kendini yönlendirmek zorunda kalıyor.

Bunu yapmak için iki ana bilgi kaynağına güvenir.

İlk bilgi kaynağı, atalet ölçüm birimi veya IMU adı verilen bir cihaz tarafından yapılan konum iddiasıdır.

Bu aletler, uçuş boyunca uzay aracının başlangıç ​​noktasına göre konumundaki değişiklikleri ölçmek için grioskoplar ve ivmeölçerler kullanır. İkinci kaynak, robot ile Ay’ın yüzeyi arasındaki gerçek mesafeyi ölçen bir lazer telemetredir.

Uçuş sonrası analizde, Ispace mühendisleri bu iki bilgi kaynağı arasında bir çelişki fark ettiler: Ay’daki tahmini yükseklik ve lazer telemetre tarafından bildirilen mesafe 5 km farklıydı.

Mühendisler bunun daha çok hatalı bir sensörden kaynaklandığını düşündükleri için, robotun rehberlik yazılımına bir tutarsızlık durumunda telemetreyi gözden kaçırması talimatı verildi. Bunu yaparak, iniş aracı itici gazını çok hızlı bir şekilde yaktı ve ardından iki dakika serbest düşüşte kaldı.

Asıl soru şudur: Yazılım neden bu eşitsizliği beklemiyordu?

Ispace baş teknoloji sorumlusu Ryo Ujiie’ye göre sorun, robotun hedef iniş alanını Ay’daki Lacus Somniorum adlı düz bir düzlükten Atlas kraterine taşıma kararından kaynaklandı. İniş aracı kraterin kenarının üzerinden uçarken, lazer telemetre tarafından ölçülen aşağıdaki ani yükseklik değişikliği bir yanılgı olarak yorumlandı.

Ujiie 26 Mayıs Cuma günü gazetecilere verdiği demeçte, kratere iniş kararının Aralık 2022’deki fırlatmadan aylar önce ve araç sistemlerinin tasarımındaki son adım olan kritik tasarım incelemesini tamamladıktan sonra verildiğini söyledi.

İniş aracının yazılımını test etmek için tasarlanan simülasyonlar, iniş sahasının makul topografyasını hesaba katmadı, bu da çelişkili ölçümlere ve arızaya neden oldu.

Uçağın orijinal konumuna inip inmeyeceği sorulduğunda Ujiie, “Bu çok varsayımsal, ancak evet, Ay’a başarılı bir şekilde iniş yapma şansımız olabilir” dedi.

Hedefteki değişiklik, görevin araç üzerindeki faydalı yüklere olan faydayı en üst düzeye çıkarma arzusundan kaynaklandı; Kraterin, teleskopla daha kolay incelenebilen düzlüklere göre bilimsel açıdan daha ilginç olduğu düşünülüyordu.

yeniden yeniden dene

Ispace, görevin başarısızlığı nedeniyle beklenen müşteri ödemelerinde 100 milyon JPY (711.000 $) kaybetti, ancak CEO Takeshi Hakamada, şirketin görevdeki sigortacısı Mitsui Sumitomo’dan bir ödeme almayı beklediğini, ancak miktarı veya maliyeti söyleyemediğini söyledi. politika.

Şirket, biri gelecek yıl Hakuto-R tasarımına dayalı bir iniş aracıyla, diğeri ise Ay’a bilimsel aletler götürme sözleşmesi olan ABD’li Draper Labs ile işbirliği içinde olmak üzere iki kez daha Ay’a ulaşma girişiminde bulunmaya hazırlanıyor. 2025’te NASA için Ay.

Bu görev için kullanılan iniş yazılımını Draper tasarladı, ancak Ispace yöneticileri, iniş aracının karşılaştığı sorunların görev yönetim ekibi tarafından kontrol edilen gereksinimler ve parametrelerden kaynaklandığını söyledi.

Bir sonraki görev için Ujiie, şirketin iniş yazılımında daha spesifik arazi simülasyonları ile ince ayar yapacağını ve daha uygun sensör verilerini ekleyeceğini söylüyor.

Şirket ayrıca nihai iniş amacını ve simülasyon ihtiyaçlarını önceden belirleyecek.

Kendisiyle ilgili yaptığı açıklamada, “Bunun tüm paydaşlarımıza olan bağlılığımız ve görevimiz olduğuna inanıyoruz. Ay görevinden asla vazgeçmeyin!”

iscehisar-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort